תוכניות חינוכיות לבתי ספר

 

מרכז חיבוק חי מפתח ומפעיל מגוון תוכניות חינוכיות בנושאי סביבה, בעלי חיים ורפואה המשלבות ידע נרחב בתחומי המדעים, הפילוסופיה, וההיסטוריה עם ערכים חברתיים וכישורי חיים חשובים כגון: אמפתיה, אחריות, רגישות לחלש וקבלת השונה.

התכניות פועלות במסגרות שונות באופן שבועי ורציף במהלך השנה. כך למשל, בבתי ספר יסודיים לכיתות א'-ז', כמו גם בכיתות חינוך מיוחד, בהם קיימת התאמה לצורכי הילדים.בנוסף התוכניות מועברות  בגנים ובצהרונים באזור המרכז. כיום פועלות 3 תכניות עיקריות:

תכנית "דוקטור מיאו"- וטרינרים צעירים-

  • תכנית רצופה התנסויות וטרינריות התורמת לקבלת האחר, להתמודדות עם דעות קדומות, לערך הכבוד ולחמלה ועוד. (כיתתי)

התוכניות מצליחות מאד בקרב הילדים ומעוררות חשיבה שונה, מייצרות חוויות של הצלחה ומשפרות כישורי חיים.

תכנית "חברים לחיים" בתוכנית משולבים כלים מעולם האימון האישי ואילוף הכלבים ממקום חוויתי המאפשר התנסות עם הכלב להטמעת הכלים מתוך הנאה וסיפוק. התוכנית מקנה ערכים ויכולות של התפתחות אישית, אהבת האדם, נתינה והכרת הטוב מתוך עולם הכלבים והשלכה לעולם האנושי עם חוויות הצלחה ועליה בביטחון העצמי אשר מובילים את התלמידים להישגים ולתוצאות טובות במהלך שנות לימודיהם ובחייהם כבוגרים. ניתן להפעיל את התוכנית בשני אופנים בהדגשים השונים:בקבוצה עד 8 ילדים- בהנחיית מטפל בעזרת כלבים וכלב טיפולי, הילדים מתרגלים הצבת מטרות ויעדים, לומדים להכיר את יכולותיהם, להאמין בעצמם להודות על מה ששלהם, דרך עולם אילוף הכלבים. בפרטני: קריאה מא עד הב ילד, מטפל וכלב. התלמיד מקריא ספר/ים בהתאם לרמת הקריאה שלו לכלב (למידה בהרחקה), מתרגל באמצעים משחקיים ומלווה על ידי המטפל הנותן מענה רגשי בשימוש בטכניקות מרגיעות המפחיתות התנגדות לקריאה. במהלך השעה נערכים 2 מפגשים בני 20 דקות. המטפל מנווט את המפגש בעדינות מהצד כאשר הקשר העיקרי הוא הקשר שבין הכלב והילד. העבודה עם בעל החיים גורמת לעליה במוטיבציה כשהילדים רואים עצמם כמורים או מאלפים גיבורים עבור הכלבים.

 הקנייה ותרגול של כישורי חיים בשילוב קואצ'ינג כדי להקל על הילד ביישום ובמיצוי יכולותיו. כשהתוכנית מועברת באופן קבוצתי היא מתמקדת בתרגול הצבת יעדים ועמידה בהם תוך הקבלה לעולם הכלבים ולאילוף. כאשר ההעברה פרטנית היא מתמקדת בתרגול קריאה מול הכלב וקידום הילד המתקשה בקריאה על מרכיביה השונים (דיוק, שטף, ריכוז והבנה) בצורה מיטבית בדגש על הפן הרגשי/חברתי.
 


המדריכים של מרכז חיבוק חי הינם מדריכים מנוסים העוברים הכשרה מפורטת ופגישות עדכונים שוטפות במהלך השנה.
חלק מהמדריכים הינם מטפלים באמצעות בעלי חיים , מה שעוזר לנו לראות באמת כל ילד ולהתמודד בהצלחה עם אוכלוסיות של ילדים מיוחדים.

בנוסף, מלווה ד"ר שירי טפר- מנהלת ומייסדת המרכז, 4 מוסדות חינוך, ביניהם 3 בתי ספר וגן ניסויי של משרד החינוך ומסייעת בהם לפיתוח תכניות לימודים ייחודיות ושילוב בעלי חיים.

לפרטים נוספים :

ד"ר שירי טפר

מנהלת מרכז חיבוק חי

6287839– 052, 03-6357144