נעים מאוד, אני שוופס הארנבון הגבר ואני עדנה ! (וזו הממלכת שלי !!!) , במקור אני מגיע מחצי האי האיברי.

תראו כמה אני שאני יפה- משקלי בטבע הוא 2.5-1.5 ק"ג, אורכי 50-38 ס"מ, כאשר אורך הזנב 10-5 ס"מ. תוחלת חיי היא כ-9 שנים. פריטים מבויתים עשויים להיות גדולים יותר . אוזניי משמשות לקירור, ורגליי קצרות בהשוואה לארנבת המצויה. אני בעל חושים מפותחים ביותר, יש לי ארבע שיניים חותכות וחדות ושתי שיניים נוספות למעלה, מאחורי השניים החותכות. אני מתקדם על ידי קפיצות, בעזרת רגליי האחוריות החזקות. רגליי מרופדות בתחתית בשכבת-פרווה עבה המשמשת כבולם זעזועים.

פעמים רבות מתבלבלים ביני (הארנבון) לבין הארנבת והשפן. הארנבון והארנבת אמנם שייכים יחדיו למשפחת הארנבאים, אך השפן שייך למשפחה נפרדת לחלוטין- השפנאים- והוא טורף. הארנב הוא לא בן זוגה של הארנבת אלא מין אחר במשפחת הארנבאים.

מה שהייתי מזמין במסעדה : אני ניזון ממגוון של חומר צמחי: עשבים, זרעים, פירות, נצרים, עלים, שורשים, קליפות עצים ושתילים רכים. יש לי חוש טעם מפותח ועל כן לכל ארנבון , כמוני , יש לו אוכל המועדף עליו.

אני פעיל בעיקר בשעות הלילה. אנימוצא את מזוני מרדת החושך עד אור הבוקר. על אף תדמיתי השקטה,אני מסוגל להשמיע קולות צריחה רמים בשעה אם אני מותקף או נפצע. אני וחבריי מתקשרים באמצעות עקבות ריח ובאמצעות מגע. בשעת סכנה אנחנו מקישים פעמים רבות על האדמה ברגלינו האחוריות.

קצת על המשפוחה: הארנבון מסוגל להתרבות במשך כל השנה. המין מסוגל להתרבות חודש בחודשו. משך ההיריון ממוצע הוא כחודש ימים. מספר הוולדות 12-4 בהמלטה יחידה, (מי זוכר כשיש כל כך הרבה...) נולדתי בתוך מחילה, בקן מרופד בפרווה, כשאני עיוור, עירום מפרווה, וחסר ישע! אמא ביקרה אותי רק פעם ביום לדקות ספורות כדי להניק אותי, מזל שהחלב שלה טעים ועשיר ביותר ותרם להתפתחותי המהירה.