שלום לכם, אני נחמה הטרנטולה !    

אני שייכת למשפחת הפרווניתיים, שהיא משפחת העכבישים הגדולה ביותר. בא"י קיים סוג אחד של קרוב משפחה שלי- הפרוונית השחורה. אחנו נפוצים כמעט בכל חצי הכדור הדרומי ואף מצפונה לו. הבית שלי בטבע נמצא בעלי שלכת יבשים שנשרו אל הקרקע ומחילות, או מחילות תחת אבנים וגזעי עצים.

אני טורפת לילית . אורך חיי הוא מהגבוהים בעולם פרוקי הרגליים- הנקבות יכולות לחיות במינים מסוימים אפילו עד ל-50 שנים! הזכרים מאריכי חיים פחות ותוחלת חייהם 5-12 שנים, בהתאם למין. שם נוסף לזן זה הוא עכביש העופות, או עכביש הציפורים. תארו לכם שהטרנטולה הגדולה ביותר נקראת "עכביש גוליית" המתגורר באפריקה ומגיע לקוטר של 34 ס"מ !

תזכרו שעם כל הפחד הגדול שיש לכם ממני, הארס שלי לא פוגע בבני אדם (למעט מספר מינים מצומצם) אלא אם לאדם יש אלרגיה. חוצמזה, אני בדרך בכלל לא נושכת, והארס שלי משמש אותי אך ורק לתפיסת הטרף ושיתוקו, (לעומת חברותיי הטרנטולות מאסיה, אירופה ואפריקה שמסתמכות רק על ארסן החזק יותר, ואין להן שיערות צורבות).

אני לא ממש אוהבת שמחזיקים אותי, אך מצד שני אני לא תוקפנית כלל, כך שאתם יכולים להחזיק אותי על ידיכם. רק תזכרו - בעת שאתם מרימים אותי חובה להישאר קרובים לפני שטח רך כי במידה ואפול, אני עלולה להישבר...

תראו כמה שאני יפה : גופי מכוסה שיערות דקות ומבריקות, מעין קטיפה. כתחליף לראייתי החלשה, אני נעזרת בשערות הרגישות העוטפות את גופי ובעזרתן, כשאני חשה ברעב, אני מאתרת את טרפיי, אומדת את גודלם ומיקומם ואז אני מסתערית והורגת את ארוחת הצהריים שליעל ידי הזרקת ארס דרך הניבים שבפי.

מה הייתי מזמינה אם הייתי במסעדה : אני ובני משפחתי הפרווניתיים ניזונים מחרקים, עכברים קטנים, לטאות, צפרדעים, ועופות קטנים.

קצת על המשפוחה : אימי מטילה בין 500 ל-2000 ביצים, עליהם היא שומרת במשך 6-7 שבועות, בהתאם למין.